söndag 4 juni 2017

Spanska - ¡Vale! Kapitel 8 översättning

Frederico
Somos cuatro personas en mi familia y todos hacemos las tareas de casa. ( Vi är fyra personer i min familj och vi alla gör hushållssysslor). A mí me gusta cocinar y preparo la cena una o dos veces a la semana.( Jag gillar att laga och förbereda middag en eller två gånger i veckan). También arreglo mi habitación y a veces pasó la aspiradora. ( Jag städar/gör också iordning mitt rum och ibland dammsugar jag). Mi hermana, que tiene 12 años, lava los platos tres o cuatro días a la semana. (Min syster, som är 12 år, diskar tre eller fyra gånger i veckan). Mi madre es médica y trabaja mucho, por eso mi padre hace muchas tareas de casa. (Min mamma är läkare och arbetar en hel del, så min pappa gör mycket av hushållssysslorna). Suele limpiar el cuarto de baño y lavarla ropa. ( Han brukar städa badrummet och tvätta kläder).  También hace las compras y prepara la comida. (Han handlad också och lagar mat). Cuando trabajan mis padres por las tardes, mi hermana y yo hacemos también de todo y por eso mis padres dan un poco dinero. (När mina föräldrar arbetar på eftermiddagarna, gör jag och min syster allt. Därför ger våra föräldrar oss lite pengar).

Clara
Después del colegio a veces recojo a mi hermano que es más pequeño. (Efter skolan hämtar jag ibland min bror som är mycket mindre).  Luego hago las compras y más tarde preparo la cena. (Sedan ska jag handla och senare ska jag laga mat).  También arreglo mi dormitorio y cosas así. (Jag gör också iordning mitt rum och andra saker). Los fines de semana, cuando mis padres no trabajan, no ayudo mucho. (På helgerna, när mina föräldrar inte jobbar, hjälper jag inte till så mycket). Salgo, con mis amigas y, si tengo dinero, voy al cine. (Jag går ut med mina kompisar, om jag har pengar, går jag på bio). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar